3) گذشت زمان:
نوشته شده توسط : iran find

دلایل ریزش مو 

 3) گذشت زمان:

علاوه بر دو فاکتور قبلی عامل زمان نيز در بروز طاسی با طرح مردانه دخالت دارد بدين ترتيب که ژنتيک مثبت و هورمون هابه مرور و درطول زمان برفوليکول ها اثر کرده و موجب ريزش آنها می گردند. اينکه چه مدت زمانی بايد سپری شود تا فرد طاس شود بستگی به غلظت هورمون های مردانه در خون وی و قوی يا ضعيف بودن ژنتيک وی دارد.(خانه مو اصفهان)

مشاهده شده است که پيشرفت طاسی با طرح مردانه سرعت يکنواخت نداشته و دارای ماهيت دوره ای (Cyclic) است بدين ترتيب که گاهی سريع و گاهی کندبوده و درمواقعی بطورکلی متوقف می شودو علت اين تغییرات ناشناخته است.

 4) استرس:

درمواقعي که بدن با استرس های شديد مواجه می شود (مثل حوادث شديد، بيماری های شديد، سؤتغذيه طولانی مدت واسترس های روحی) سرعت ريزش موها تشديد می گردد. اغلب افراد اين پديده را به معنای تشديد طاسی با طرح مردانه دانسته و نگران می شوند در صورتيکه اينطور نيست. استرس موجب می شودکه عده زيادی ازفوليکول های مو بصورت زودرس وارد مرحله تلوژن (مرکز تخصصی کاشت مو اصفهان)(مرحله استراحت) شده ولذا قبل از موعد مقرر بريزند. بدين وضعيت ريزش موی تلوژن (Telogen Effluvium) می گويند و ماهيتاً با طاسی با طرح مردانه تفاوت دارد زيرا بر خلاف آن در ريزش موی تلوژن همه موهای ريخته شده دوباره در می آيند (در صورتيکه در طاسی با طرح مردانه اين موضوع اتفاق نمی افتد). نکته جالب توجه اين است که موهای خانم ها به اثرات ريزش موی تلوژن در اثر استرس حساس تر از آقايان است و لذا بيشتر دچار اين مشکل می گردند. کاشت مو طبیغی در اصفهان در هر صورت ريزش موی ناشی از استرس قابل بازگشت بوده و نگرانی ندارد.





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: